vraagjes

Live forum: /viewtopic.php?t=17574

Anonymous

21-01-2009 17:07:12

familiaal hart-en vaatlijden op jonge leeftijd is een belangrijke risicofactor?juist of niet juist?

statines verlagen het riscio bij mensen met laag LDL voor het starten met de behandeling?juist of niet juist?

inewesthovens

21-01-2009 18:40:22

risicofactor voor wat? en welke behandeling van wat?

Anonymous

21-01-2009 18:44:08

gewoon zo als risicofactor. maar niet specifiek voor iets.
en van behandeling weet ik ook niet van wat, stond er niet bij

inewesthovens

21-01-2009 18:57:06

Ja, dan zijn da wel heel stomme vragen...

Domana

25-01-2009 14:22:18

Iemand een idee wat ie op deze vragen zou antwoorden?

Ik vind jong/familiaal wel een risicofactor. toch wel teken dat er iets mis is met het cholesterolmetabolisme ofzo maja is dit dan een belangrijke? Het behoort niet tot de "bix six"...

En verlagen risico tot wat? pff, je zou denken met laag LDLcholesterol dat statines niet echt veel helpen, maar als deze persoon al bewezen atheromatose heeft, helpt het wel zeker?

Iemand een mening hierover?

Pff wat een domme domme vragen!!!

Ruth

25-01-2009 14:50:54

Statines geef je sowieso wel bij patiŽnten met tekenen van atheromatose, ook bij normaal LDL. (moest de vraag daar ongeveer op slaan: risico op recidief of zo :P )

Familiaal cardiovasculair lijden bij mannen onder de 55 jaar en vrouwen onder de 65 jaar is in ieder geval wel een risicofactor bij AHT (Fagard), en wordt in de POKC's toch ook steeds meegenomen. Dus ik denk dat dat voor de meeste cardiovasculaire pathologie wel telt als risicofactor.