informatie i.v.m met stage

Live forum: /viewtopic.php?t=16429

Anonymous

01-11-2008 23:43:41

Ik hoop op iemand zijn/haar mening;
Ik volg all 3 wk G/V.
Er moet 1 dag OK volgen,en andere dag Verlooskamer,hier heb ik all veel geleerd.
Voor 3 wk heb ik enkel 2 keer raadpleging mogen volgen totaal rond 6 uur.
Ik zou meer raadpleging volgen en zaalronde doen maar daar krijg ik geen enkele kans
In een ZH moet je niet enkel je interesse volgen maar ook de nood dat ZH heeft voor de stagairs -hoor ik te krijgen.
Moet geen stage map volgen maar ook interese van het ZH......

Met mijn interesse voor andere onderdelen om meer te kunnen doen, raak ik in moeilijkheiden?Nu durf ik zelf niet meer te vragen.
Ik zie dat mijn stage is in onevenwicht ,om alles een beetje te kunnen zien en leren.
Mijn stagebegeleider heeft het druk en vind dat alles ok is? Hij weet min of meer wat ik volg.
Waar zit ik verkeerd?a.u.b

Zalmtoastje

02-11-2008 08:18:07

Het hangt natuurlijk heel veel af van ziekenhuis tot ziekenhuis... Ik sta nu op pediatrie.
Ik heb het heel goed momenteel, in de vm zaalronde en papierwerk. En tussendoor nog de kindjes gaan zien die op spoed binnenkomen.
In de namiddag is er altijd wel 1 of meerdere pediaters... 1 heeft graag dat ik klinisch onderzoek meedoe met haar, en dat zij altijd aan het woord is. De andere idem, maar die vraagt altijd mijn mening tussen de verschillende consultaties. En de andere laat me zelf altijd de kinderen volledig zien, de dossiers aanvullen op de computer en laat me de casussen presenteren op zijn bureau. Dan vraagt hij wat ik zou doen, en dan bespreken we de behandeling. Hij komt dan nog ff een heel kort klinisch oz doen, en babbelt wat met de ouders, en that's it.

Dus ik heb wel heel veel kans om zelf consultaties te doen. Mss ligt dat wel wat moeilijker in Gynaecologie...
Kzou zeggen, geef de moed niet op. En indien je echt nog iets anders wil zien, probeer het dan maar te regelen. Je verdient even veel kans als iedereen om stagair te zijn, en vanalles te zien en doen!